Moderne opbevaring af SMS tjenester på internettet

Herunder følger en kort men præcis information om hvad en SMS gateway er

En SMS Gateway er en af nutidens moderne SMS tjenester som lagrer en 2 vejs sms på en sms server. En SMS gateway er altså i udgangspunktet og princippet det sammen som en og i bund og grund er en SMS gateway en form for SMS tjenester som mange virksomheder har behov for at anvende for at lagre sms’er fra deres kunder eller interessenter. Det kunne for eksempel være i forbindelse med en af de sms tjenester der findes, det kunne for eksempel være en nyhedstjeneste. Men det kan også være i forbindelse med konkurrencer eller donationer og den slags. Det er kort og godt hvad en SMS gateway kan og skal bruges til.

Modtagelse af mange sms’er i forbindelse med awards, begivenheder og nyheder

Når der afholdes store begivenheder, som for eksempel et indsamlingsshow til fordel for udsatte grupper eller sygdomme eller andre begivenheder. Det er også i forbindelse med konkurrenceshows som danseprogrammer, sangprogrammer og andre talentshows at man ofte kan indsende sms’er i forhåbningen om at vinde noget eller stemme nogle særlige personer videre. Så fungerer det i udgangspunktet sådan at forbrugeren sidder hjemme i sin stue eller et helt andet sted, på arbejde, i skolen eller noget andet, og så sender en sms til det proklamerede nummer. Og så kan man jo logisk nok forestille sig at hele Danmark ikke sender sms’er til et eller andet nummer på en mobiltelefon. Nej, det bliver sendt videre til en sms server hvor der så sættes sms’er i grupper, så man kan udtrække en vinder, eller man kan grupperer afstemningerne og finde en vinder og en fordeling. Det hele er meget statistisk og handler om en strukturering af de beskeder som der er modtaget.

Moderne kommunikationsmidler i disse moderne tider

Førhen i de mere traditionelle tider var det ikke nødvendigt, så at sige overhovedet ikke muligt, at lave sådan nogle former for kommunikation med en målgruppe eller en samarbejdsgruppe. Så kan man få potentielle kunder eller forbrugere til at deltage i en to vejs kommunikation, eller i hvert fald være aktive i stedet for passive i forhold til engagement. Det kan blandt andet være der hvor udtrykket 2 vejs sms stammer fra.
Fremtiden kommer nok til at bringe endnu flere former for kommunikation mellem forbruger og udbyder af forskellige produkter eller services eller ydelser. Det er ikke til at spå om fremtiden, men mange fremtidsforskere mener at det bliver mere og mere kommunikation.