Find den rigtige til jobbet

Ikke nemt at finde den rigtige til jobbet

Mange virksomheder bliver udfordret, når det gælder om at finde de rigtige ansatte til jobbet. Det er ikke nemt at rekruttere nye medarbejdere. Finder man ikke en personer, som besidder kompetencerne til jobbet, kan det gå ud over virksomheden. For det første er tid penge. Man bruger masser af tid på at sætte personen ind i jobbet, dvs. på at lære personen op, og så finder man ud af, at man ikke har hyret den rigtige til jobbet. Det er ikke i alle tilfælde at det drejer sig om et mismatch med hensyn til kompetencerne. Andre gange kan det også være rent kulturmæssigt i forhold til virksomhedens kultur. Det kan være at den nye medarbejder ikke kan fungere og arbejde sammen med resten af teamet på arbejdspladsen. Det kan igen gå ud over virksomheden, hvis teamet ikke kan arbejde sammen om at nå virksomhedens mål. Derfor må man være godt opmærksom, når man skal rekruttere nye medarbejdere.

Effektiv rekruttering

Når man ansætter den rigtige til jobbet, ses det om effektiv rekruttering. Hvis man ikke er god til rekruttering, og har flere gange oplevet at rekruttere de “forkerte” til jobbet, kunne man overveje at få hjælp fra et rekrutterings- og vikarbureau. Et rekrutterings- og vikarbureau kan hjælpe grundet bureauets erfaring og kompetencer hjælpe med at spotte de rigtige medarbejdere til stillingen. Et rekrutterings- og vikarbureau har flere års erfaring med at læse andre mennesker, når de skal til samtale samt god viden inden for rekruttering og ansættelse. Har man brug for hjælp til effektiv rekruttering, kunne man overveje power-people.dk – rekruttering. Power People har masser af erfaring med at finde kvalificerede medarbejdere til virksomheder. Idet at man giver rekrutteringsopgaven til PowerPeople kan man også spare masser af tid!