Google Advertising: En introduktion

I verden af online-annoncering er der en 800-punds gorilla: Google. Ifølge StatCounter håndterede Google næsten 90 % af alle globale internetsøgninger i 2019. Og denne dominans strækker sig også til onlineannonceringens verden. eMarketer anslår, at Google vil indtjene næsten 140 milliarder dollars i annonceindtægter i år, hvilket er næsten dobbelt så meget som hos den nærmeste konkurrent, Facebook

Så hvad er det ved Google, der har gjort det muligt for det at få så stor succes inden for onlineannoncering? Med ét ord: innovation. Google har konstant været innovativ, siden virksomheden blev grundlagt i 1998, og dette engagement i innovation har givet et stort udbytte. Lad os se nærmere på nogle af de vigtigste innovationer, der har gjort Google til kongen af onlineannoncering.

Google AdWords er Googles flagskibs reklameprodukt. AdWords giver virksomheder mulighed for at placere annoncer på Google.com og millioner af andre websteder på hele internettet. AdWords er et auktionsbaseret system, hvilket betyder, at virksomhederne byder mod hinanden om placering på Google.com og andre websteder. Det beløb, som en virksomhed er villig til at betale pr. klik (CPC), bestemmer, hvor deres annonce bliver placeret

AdWords har været en utrolig succes for Google. Faktisk står det for langt størstedelen af Googles reklameindtægter. Og det er let at se hvorfor; ifølge Wordstream er den gennemsnitlige CPC på AdWords 2,32 USD, og den gennemsnitlige konverteringsrate er 4,31 %. Det betyder, at for hver 1 dollar, som en virksomhed bruger på AdWords, kan den forvente at få 4,31 dollar tilbage.

Læs mere via linket.